fredag 31 maj 2013

Bokashi-preparerad jord eller bokashi- och EM-preparerad jord?

Igår preparerade jag tre krukor som det ska växa Nano-bönor i. Jag grävde upp jord från odlingslådan, där jag har haft i en bokashiladdning. Jorden var nu väldigt mörk och fin och inte en matbit någonstans. Jorden ner i tre stora krukor och som ett test: jag laddade jorden extra i en kruka genom att hälla på EM-lösning från baginboxen. Detta borde inte behövas men jag vill se skillnaden på växligheten. Slutligen satte jag två nano-bönor per kruka. Helt ärligt är jag nu mest nyfiken på ifall bokashikrukan eller bokashi-plus-extra-EM-krukorna växer bäst eller snabbast eller får flest bönor.

Bönorna är nerstoppade men jag förväntar mig självklart inga färdiga bönor samma dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar