torsdag 13 juni 2013

Bär-rabatten med zuccini

I ena hörnet av trädgården finns vår bär-rabatt. Där finns ett äppelträd av sorten Aroma, en aroniabuske (den vitblommande), en svartvinbärsbuske samt två blåbärsbuskar. Under växter en massa smultron och någon jordgubbsplanta. I år har dock antalet smultronplantor radikalt decimerats till förmån för en massa lök. Förra sommaren åt jag hemmaodlad lök från en koloni i närheten och insåg direkt att jag ska odla lök 2013! Så det gör jag i bär-rabatten.


Av lökodlaren och tillika min italienska del av släkten fick jag några förgroddade zuccinifrö så nu huserar även tre stycken zucciniplantor intill surbädden för blåbär. De har alldeles för liten plats men det har allt hos oss - vi skulle behöva ett par hektar till att odla på, men ingen av våra grannar vill flytta sina hus (ja, jag har frågat).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar